Mystic Sisterhood

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mystic Sisterhood

Psychic, Paranormal & Natural Science Forums



Next Chat Event

Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge 5nvklj





Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge 9tpt39

..


2 posters

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Dragon
    Dragon
    Senior Administrator
    Senior Administrator


    Posts : 10709
    Points : 31671
    Times User Thanked: : 1256
    Join date : 2018-01-18

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Dragon Mon Mar 26, 2018 12:53 am

    A bout four years ago, a remote camera in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge caught the tail of a Caucasian leopard. Also known as a Persian leopard or a Central Asian leopard, the animal dates back millennia in Armenia’s history and iconography, but hadn’t been see in the area in years. Images of the leapard have been found in ancient petroglyphs atop southern Armenia’s Mount Ughtasar, and on historic artifacts, such as drinking vessels, that date back to at least the Bronze Age.

    Today, Caucasian leopards are the world’s largest leopard subspecies in size, and second only to brown bears as the region’s largest predator. They are also at severe risk of extinction. Anatolian leopards, a kind of Caucasian leopard native to southwestern Turkey, went extinct in the 1970s, and now there are less than 1,300 Caucasian leopards left in the wild, with a dozen or so known to reside in Armenia.

    Source

     
    Dragon
    Dragon
    Senior Administrator
    Senior Administrator


    Posts : 10709
    Points : 31671
    Times User Thanked: : 1256
    Join date : 2018-01-18

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Re: Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Dragon Mon Mar 26, 2018 12:55 am

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Cwrcat
    (FPWC)

    Cacausian Lynx.

    Source / Image Courtesy

     
    Dragon
    Dragon
    Senior Administrator
    Senior Administrator


    Posts : 10709
    Points : 31671
    Times User Thanked: : 1256
    Join date : 2018-01-18

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Re: Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Dragon Mon Mar 26, 2018 12:58 am

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge 640px-Persian_Leopard_sitting
    By Tamar Assaf - Own work.

    Persian Leopard sitting.

    Source / Image Courtesy

     
    Dragon
    Dragon
    Senior Administrator
    Senior Administrator


    Posts : 10709
    Points : 31671
    Times User Thanked: : 1256
    Join date : 2018-01-18

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Re: Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Dragon Mon Mar 26, 2018 12:59 am



    Trail-camera footage of a Caucasian leopard in Armenia.

     
    Cloud
    Cloud
    Global Moderator
    Global Moderator


    Other / Decline to state Zodiac : Capricorn Posts : 4791
    Points : 13844
    Times User Thanked: : 939
    Join date : 2018-01-12

    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Re: Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Cloud Mon Mar 26, 2018 1:09 am

    Beautiful, look at the size of those paws Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge 3545142267

    Sponsored content


    Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge Empty Re: Spot the Ultra-Rare Caucasian Leopard in Armenia’s Caucasus Wildlife Refuge

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Mon May 13, 2024 3:33 am